15 april 2016 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Patricia Ven - WaarBenJij.nu 15 april 2016 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Patricia Ven - WaarBenJij.nu

15 april 2016

Door: Patricia van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Patricia

16 April 2016 | Spanje, Roncesvalles

Vandaag is het echt begonnen: van St Jean Pied de Port tot Orisson. Slechts 8 km gelopen maar wel constant omhoog met 1000 m hoogteverschil. Mooi om tre zien hoe dat gaat. Er lopen altijd wat mensen 100 m voor je en ook een paar een stukje achter je. Soms loop je een stuk samen op en soms loop je weer heerlijk alleen. Helemaal alleen terwijl je je omringd weet door mensen.

Uiteindelijk, na 2,5 uur klimmen, aangekomen in de Refuge. Heerlijk camembert met tomaat gegeten. Zonder stokbrood want de bakker was gesloten. Maar je legt bij elkaar wat je hebt, dus Mick from Tennessee heeft nog crackers, heerlijk met de camembert! En zo genieten weer met elkaar. De middag doorgebracht In ledigheid en in de zon, wat wil ik nog meer?

Judith from Arizona had een mooie quote: eigenlijk is het wel bijzonder dat we de Camino nodig hebben om te leren in het moment te zijn. En dat is natuurlijk zo. Maar het is wel een heerlijke manier om dit te kunnen ervaren.

Ik kreeg een prachtige kamer toegewezen. Slechts met 4 personen en geen stapelbedden… Er was ook een niet veel grotere ruimte met 8 stapelbedden! Zo kan het dus ook. En dat is ook goed.

Vanavond gezamenlijk het pelgrimsmenu en morgen de volgende 20 km naar Roncevalles.

Het gaat goed. We zijn op weg.

• 16 April 2016 - 21:15

Wim Van Boven:

Mooi, we volgen mee!
    Chris&Wim

• 16 April 2016 - 21:58

Erica Hahn:

Wat heerlijk om te lezen. Trots op jou!

• 16 April 2016 - 22:04

Ingrid:

Geniet ervan! En sterkte met het lopen. :*

• 16 April 2016 - 22:31

Anton:

Zet M op zussen

• 16 April 2016 - 22:38

Ria Van De Ven .:

Jammer dat ik je niet even zie na zo'n eerste inspanning. Super hoor.Slaap lekker in het vreemde bed.liefs T.Ria

• 16 April 2016 - 23:18

Hannemieke:

Knap hoor zusje, grote bewondering en hoe heerlijk al die ervaringen, veel liefs van ons

• 16 April 2016 - 23:55

Babette:

Wat fijn dat je zo'n goeie en veelbelovende start maakt. Ben blij voor je en loop in gedachten met je mee, liefs

• 17 April 2016 - 01:20

Kris:

Ondertussen ben je al in Roncesvalles dus dat gaat geweldig !
    Iedere ochtend loop ik in gedachte een stukkie met je mee !
    Krijgen we ook zo nu en dan een foto te zien ?

• 17 April 2016 - 09:27

Resi :

Klinkt helemaal goed ! Geniet van die momenten he , doeg Xx

• 17 April 2016 - 09:59

Angeline:

Heb t goed daar kanjer! Heel fijn dat je ons allemaal een beetje meeneemt op je reis! Kus en hug

• 17 April 2016 - 10:33

Marianne:

Moet voor jou ook leuk zijn al onze reacties te lezen al is het maar eens in de zoveel dagen.
    dikke hug.

• 17 April 2016 - 11:23

Claudia:

Super trots & veel plezier! Hou van je.

• 17 April 2016 - 13:56

Ilse:

Wauw, geweldig om te lezen!! :) Heel veel plezier en geluk!
    Kus!!

• 17 April 2016 - 17:34

Yvonne :

Wauw wat een verrassing om je belevenissen te lezen. Dit hoopten we natuurlijk.....
    De eerste stappen zijn gezet en ook nog in een prachtige omgeving met als 'beloning' leuke mensen en een lekker bed. We kijken nu al uit naar je volgende verhaal en reizen ondertussen met je mee. By the way: het poppetje houdt ook van buitenlucht en vergezichten :-)
    Buen Camino en liefs van ons, Ekke & Yvonne

• 17 April 2016 - 23:09